۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸

درخواست قدیانی از رئیس مجلس؛

به اختلاف 14 ساله بر سر معافیت مالیاتی کتاب فروشان پایان دهید

به اختلاف 14 ساله بر سر معافیت مالیاتی کتاب فروشان پایان دهید

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران با یادآوری قانون مصوب سال 1380 مجلس شورای اسلامی مبنی بر معافیت مالیتی کتاب فروشان، از رئیس مجلس خواست سازمان امور مالیاتی را به اجرای این قانون مکلف کند.

به گزارش خبرنگار مهر نادر قدیانی رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که هم اکنون با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مجموعه جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، در سخنانی با تقدیر از دست اندرکاران نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه کتاب تهران از بزرگترین رخدادهای کشور ماست و شما اگر نمایشگاه های مختلفی را در کشورهای جهان برگزار می شود از جمله نمایشگاه کتاب فرانکفورت لندن و توکیو بررسی کنید، در خواهند یافت که هیچکدام به این اندازه مشتاق و بازدید کننده ندارد و این میزان خرید در نمایشگاه کتاب تهران بی سابقه است.

وی سپس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من از شما خواهشمندم یک فکر اساسی برای مکان نمایشگاه کتاب تهران بکنید. الان گزینه های مختلفی مطرح می شود از جمله استادیوم آزادی باغ کتاب و شهر آفتاب ولی از شما می خواهیم که تکلیف این مکان مشخص شود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران همچنین از اینکه به گفته وی تلاش مسئولان این اتحادیه برای دیدار با لاریجانی برای جهت طرح مشکلات اساسی کشور به نتیجه نرسیده است گفت: در سال 1380 ناشران و کتاب فروشان طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی از پرداخت مالیات معاف شدند. حال سوالم از شما این است که آیا این قانون مصوب مجلس را می تواند با آیین نامه های داخلی سازمان امور مالیاتی دور زد؟

قدیانی گفت: پنج اردیبهشت سال گذشته ما به همراه رئیس سازمان امور مالیاتی در جلسه ای با رئیس جمهور وقت تمامی بحث های مربوط به پرداخت مالیات را مطرح  کردیم و اعلام شد که ناشران و کتاب فروشان باید از پرداخت مالیات معاف باشند و مقرر شد کارگروهی برای پیگیری این مسائل شکل بگیرد اما اخیرا می شنویم آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می فرمایند برای معافیت مالیاتی ناشران و کتاب فروشان، باید قانون جدیدی تصویب شود و این یعنی برگشتن به 14 سال قبل.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران در پایان سخنان خود از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواست که جلسه ای با حضور مسئولان این اتحادیه و نیز مسئولان سازمان امور مالیاتی ترتیب دهد تا در آن به این اختلاف 14 ساله پایان داده شود.

 

 

 

 

کد خبر 2288553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha